yoga

mandag den 7. maj 2012

Jeg tilgiver dig

Hvad vil det sige at tilgive?
Jeg har hørt en del sige, at det betyder at man glemmer/accepterer det man blev udsat for?
Nogle synes det er svagt at tilgive?
Hvis der er en der er rigtig sur kan man sikkert høre dem sige: "Jeg tilgiver dig aldrig."

Når folk opfatter det sådan, så bliver jeg trist, for sådan hænger det slet ikke sammen for mig.
Jeg vil lige starte med at sige at jeg synes, det er helt i orden og sundt for den sag skyld at blive sur. Det er hvordan vi derefter håndterer det, jeg synes der er værd at kikke på.
Jeg mener, at du kan bebrejde andre for hvad de gør mod dig, men hvis du vælger at svælge dig i følelsen af vrede eller afmagt i månedsvis ja endda årevis, så kan du kun bebrejde dig selv.


For mig er tilgivelse at give slip på de negative følelser den anden person skabte i dig. Det handler overhovedet ikke om, at det er okay, det der skete eller at du behøver at omgås personen der sårede dig, det handler simpelthen om at give slip.
Næst efter kærligheden er tilgivelsen den vigtigste kraft i os, det er den vi skal bygge videre på.

Tilgivelse handler ikke om at være svag, det handler om at være stærk nok til at vide at alle mennesker begår fejl, også dig selv.


Tilgivelse handler også om at tilgive sig selv. Hvad nytter det at gå rundt og føle sig skyldig, det gør ikke tingene eller situationen bedre. Hold om med at føle dig skyldig og tilgiv dig selv, tilgiv andre og bliv mere lykkelig.

HER kan du læse min MIndBodyGreen artikel om tilgivelse :)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar