yoga

onsdag den 4. april 2012

Er vi bange for handicappede?

Jeg er ikke særlig vildt med kanalen Charlie, men jeg elsker at se Spørg Charlie, næsten lige så meget som Mads og Monopolet. Så når jeg sidder og zapper rundt og der er Spørg Charlie, så bliver jeg glad.    Forleden var Erik Clausen med i panelet. Han er vist sådan et menneske som alle har en mening om. Jeg kan som udgangspunkt godt lide ham og jeg synes han var rigtig god i panelet.     Panelet fik et spørgsmål om handicappede og det startede jo en diskussion, som jeg som handicaphjælper og menneske fandt rigtig interessant og tankevækkende. Har vi virkelig berøringsangt overfor handicappede? E.C. fortalte, at han havde en ven, der var dværg. Han var ude at handle og skulle have noget i frysemonteren. Han stablede et par kasser for at kunne nå op, men endte med at falde ned i monteren. Han blev liggende et øjeblik for at se folks reaktioner. INGEN havde hjulpet ham eller tilbudt at hjælpe, folk havde fuldstændig ignoreret ham. Tankevækkende!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar