yoga

lørdag den 21. april 2012

vælge sin holdning



 Vi er ofte hurtig til at fordømme dem, der lever anderledes end os. Vi har en tendens til at se lidt ned på dem, der ikke deler vores holdninger og livsanskuelser. Det kan være i forhold til politik, alkohol, religion, kost og så videre.

Hver gang jeg bringer dette emne op i en forsamling eller for den sags skyld på tomandshånd, så giver folk mig ret og i stemmer øjeblikkeligt, det er da også dumt og hvor er det trist. Så bliver der skiftet emne og kort tid efter forsætter nedgørelse og fordømmelsen.

Det er ikke fordi jeg er hellig eller specielt meget bedre, men jeg prøver at være bevidst om det. Som denne blog fortæller, så prøver jeg at leve et mere bevidst og tilstedeværende liv. 

Jeg er jo selv på rejse med mit lilla armbånd. Jeg er ikke super stolt af mig selv, men jeg ser det som en lærerig rejse. Jeg er blevet meget mere bevidst om hvor tit jeg brokker mig og specielt hvor ofte andre brokker sig. Det er jo desværre nemmere af se andres fejl frem for sine egne.

Jeg elsker at fortælle historier om, hvad jeg har oplevet, lavet og tænkt. Folk reagerer meget mere på brok-historier end på f.eks. moralske historier. Lidt ligesom Nyhederne, der omhandler 98% dårligt nyt.



Nu tænker du måske at jeg skulle omgås nogle andre mennesker, men jeg tror det handler mere om vores samfund end de mennesker jeg omgås. Så jeg vil rigtig gerne invitere jer til at være bevidste med mig og ikke kun når det er bekvemt, men alt hvad I kan <3


Forsat god weekend

xx


Ingen kommentarer:

Send en kommentar